Rzecznik Praw Pacjenta wydłużył czas pracy infolinii 800 190 590
Całodobowa infolinia umożliwia szybkie wsparcie w sytuacjach krytycznych. Działania interwencyjne podejmowane są w sprawach wymagających niezwłocznego działania, zwłaszcza zagrażających życiu i zdrowiu, ze szczególnym uwzględnieniem wsparcia kobiet w ciąży, osób starszych, niepełnosprawnych czy dzieci, jak również, wskazujące na wysokie zagrożenie naruszenia praw pacjenta.
Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta informuje m.in. o:
- prawach, jakie przysługują pacjentom, szczególnie w tej w konkretnej sprawie opisanej przez pacjenta;
- sposobach rozwiązania zgłaszanego problemu tj. wskazuje praktyczne wskazówki i działania, jakie warto podjąć dochodząc swoich praw;
- instytucjach lub urzędach, do których można zgłosić skargę lub które w ramach swoich kompetencji mogą rozwiązać problem;
- zasadach korzystania ze świadczeń zdrowotnych;
- szczególnych uprawnieniach do świadczeń opieki zdrowotnej;
- drogach dochodzenia odszkodowania i zadośćuczynienia.
Pracownicy Biura RPP udzielają wsparcia poprzez podjęcie działania interwencyjnego w podmiocie leczniczym lub wskazują przysługujące pacjentce uprawnienia oraz pomagają rozwiać wątpliwości odnośnie ewentualnego naruszenia praw pacjenta.
Infolinia jest dostępna dla wszystkich pacjentów pod bezpłatnym, niezmienionym numerem telefonu, 800 190 590 z telefonów stacjonarnych i komórkowych.
22 688 05 00 to numer dla połączeń z zagranicy oraz dla osób, które mają zablokowane połączenia z numerów 800 xxx xxx. Koszt połączenia wg taryfy operatora